Wednesday, February 12, 2003

umbes kümme minutit jalutuskäiku läbi lumise metsa, üle maanteesilla ja lugematute suusaradade ja minu kodu juurest jõuab mingi meeletu spordikeskuseni. laupäeval käisime seal mirjamiga ujumas. täna käisin seal mirjamiga uisutamas (seal on kolm uisuplatsi -- hoki jaoks ja kiiruisu jaoks ja iluuisu jaoks, kõik täitsa tasuta ja valgustatud). ainult et mitte sellesama mirjamiga, vaid selle teisega. kes elab esimesel korrusel ja on pärit ungarist. tuli soome ja ostis endale kohe uisud, sest senises elus on talispordialad olnud tema jaoks kadunud väärtus. nüüd on kuus korda uisutamas käinud ja paneb peaaegu sama hästi kui mina. ja mina õppisin ometi kunagi nelja-aastaselt. aga seekord sain lõpuks ometi selgeks selle üle jala astumisega kurvi võtmise.


koju tagasi jõudes avastasime, et maja on üle võtnud itaallased. täitsa võimatu, nad on igal pool ja kogu aeg, neid on mustmiljon ja minuarust näeb enamik neist täitsa ühesugused välja ka (eile õhtul oli meil carmeloga -- jajah, kah itaalllane -- pikk vestlus teemadel, milline näeb välja tüüpiline itaalllane ja miks see on petlik stereotüüp ja miks on väga erineva väljanägemisega itaallasi. need, kes täna siin ringi jõlkusid, olid küll täitsa ühesugused). pidasid läbi kolme korruse mingit pitsapidu ja siis suundusid sauna. käisin ka hetkeks seal, aga ei jäänud. see oli nagu kääriku, ainult ilma fiilinguta. täitsa ihualasti meesterahvad seerisid kiljudes sisse-välja ja loopisid kelmikalt üksteist lumega. marcus oli ka kohal, aga siivsalt t-särgi ja aluspükste väel.


kurioosne intsident (pole minuga enne juhtunud) oli see, kui üks noormees mind kõrvade järgi ära tundis. vaatas mind ja ütles, et ma tundun talle kuidagi tuttav, siis vaatas mu kõrvu lähemalt ja ütles, et muidugi, me oleme ju selles loengus koos. tegelikult oleme ka. tutvustas ennast kui giacomo (jee, veel üks itaallane!) ja pakkus pitsat. see pitsavärk on itaallastel ikka rohkem veres kui arvata võikski. eile hakkasid ka seal pubis seletama, kuidas napoli pitsa on üle kõige ja soomes ei saa seda teha, sest siin pole korralikku mozzarellat. ma ei tea, mina panen eesti juustu pitsa peale ja minuarust on jumalasta hea...


Crosby, Stills, Nash & Yong "Wooden Ships"


h

No comments:

Post a Comment