Friday, January 31, 2003

üks peatükk minu elus (unistus internetist omaenda arvutis) on jõudnud võiduka lõpuni. pärast väikesi saatuse keerdkäike -- võrguinimesed kirjutasid mulle, et pole minu registreeringut, mida ma ometi kaks korda tegin, saanudki. ja kui ma selle lõpuks kolmandat korda meili teel tegin, selgus, et olin mõned väikesed arvud valesti kirjutanud ja pidin tükk aega progema, olles samal ajal telefoni teel ühenduses oma nõmme metsas jalutava onuga, enne kui ma probleemile pihts sain. aga ühel hetkel ta ennast mu arvutis ilmutas ja nüüd on vist jäädavalt kohal. täitsa tasuta ja hirmkolekiire.


sellega minu võitlused oma põhiõiguse eest maailmaga suhelda muidugi ei lõppe. selgub, et telia kaart töötab ainult dual band telefonide sees, millede hulka minu väike tagasihoidlik 5110 muidugi ei kuulu. kuna leping juba sõlmitud ja puha, siis ilmselt pean endale siit ajutiselt ostma mingi kasutatud telefoni ja selle lahkudes neile jälle tagasi müüma. brrr. miks peab kõik nii keeruline olema?


ilmastikuolud panevad tõsise põntsu minu sotsiaalelule. kuna väljas on jälle -20C, ei pistnud ma täna ninagi uksest välja (ma ei saa aru, mis värk selle ilmaga sel talvel on? kus on globaalne soojenemine, kui teda väga vaja oleks?). kusagil espoos oli mingi meeletu rahvusvaheline saunakas, aga see oleks tähendanud, et ma oleks pidanud minema õue ja sõitma mitem liiklusvahendiga kusagile pärapõrgusse ja siis minema jälle õue, et seda kohta taga otsida. ja ma ei ole isegi mingi suurem asi saunafänn.


soomlastel on selle saunaga üldse mingi eriline püha suhe. mõtled küll, et noh, meil on ju ka igal majal ikka kohustuslik saun ja inimesed käivad seal üsna tihti jne. siinse kõrval on see siiski süütu lapse lalin. siin on näiteks iga ühika juures tasuta saunad (otse loomulikult). ja siis kui need eriti külmad ilmad eriti pikka aega olid aastavahetuse paiku ja soomes tekkis energiakriis, esitas valitsus kodanikele tungiva avaliku palve piirata oma saunaskäimist. tekkis valju nurin ja pahameel, vaata et valitsuskriis.


mitte et soome poliitikutele niisama kraagelda ei meeldiks. eriti nüüd enne valimisi. alles see ju oli kui välisminister tuomioja forsseeris nato-debatti. arvas, et soomes peaks ikka alustama. kuigi mingi 90% rahvast on kahe käega selle mõttegi vastu. ja tuomioja ise on ka vastu. aga teadis, et parteikaaslane sdp-st, peaminister paavo lipponen on ka vastu ja tahtis ennast millegagi vastandada. siuksed väikesed toredad mängud.


selle mõttega jälle jätan teid. aga nüüd on mul võimalus igal suvalisel hetkel maailmaga oma väikeseid, toredaid mõtteid ja kogemusi jagada. natuke kahju muidugi on, et need pühad igapäevased hetked arvutiklassi järjekorras nüüd minu jaoks kadunud on. aga eks ma ikka sinna tagasi satun. kui mitte millegi muu siis printimise (3000 tasuta lehekülje limiidist on veel mingi 2950 raudselt järel ja peab ju ikka täie raha eest laskma) ja põletajate pärast.


George Michael "Cowboys and Angels"


h

No comments:

Post a Comment