Thursday, November 2, 2006

kuna viimasel ajal algab ummik juba ka päise päeva ajal otse värava eest, siis ma ei näe küll mingit motivatsiooni autostumisega tegelema hakata (keskkooli lõpuklassis saadud traditsioonilised psühho-sõiduõpetajatraumad lisavad siia muidugi oma vürtsi). kuigi urbanistikahuvilisena on ju päris õpetlik näha, kuidas sinu oma silme all kahe minutiga vastassuunda kilomeetrine ummik tekib, ei ole selles ummikus istuda iseenesest kõige meeldivam. ja ma siis parem istun juba bussis, kui et vaatan, kuidas see kolm meetrit korraga edasiliikumine minu auto bensiinipaagist kütust sööb.

hommikul helistas sas, kes ütles, et minu ja eelmise nädala lennupiletitest tagasi saadava 9000 krooni vahel seisab ainult üks allkiri, mille ma pean nende lennujaama kassas andma. kuna järgmise kahe nädala liiklusskeemi jaoks oli nagunii mõningaid uusi pileteid vaja (esmaspäeval brüsselisse, sealt neljapäeval rongiga luksemburgi ja luxist omakorda pühapäeval strasbourgi, et siis sellele järgneval neljapäeval jälle frankfurti kaudu tagasi tallinnasse jõuda), mõtlesin, et lasen lennujaama estravelil selle konundrumi lahendada. mis oli muidugi viga. vähemalt sas-i ja estonian airiga on ise interneti teel tunduvalt lihtsam ja selgem asju ajada. missiis, et sas-i kassa ei ole just maailmakõigekliendisõbralikum teeninduspunkt. estravelis läks sada aastat. all parklas muutus isa üha närvilisemaks.

kuna tulles olime täheldanud, et järvevana on mustamäe poole terves pikkuses umbes, siis asusime mööda tartu maanteed ja juhkentali kodu poole. jala oleks vist siiski marginaalselt kauem läinud, aga see ei ole ju normaalne, et riigi pealennujaama ei ole võimalik muudmoodi pääseda kui oma ratastega kohvrit tõukerattana kasutades.

kui tartu maantee järgmisel nädalal lahti läheb, siis see ilmselt mõningal määral muidugi kergendab natuke seda tsirkust kodutanumal. aga ma ei näe kuidagi, kuidas tallinna liiklusskeem võiks autostumise tempole järele jõuda. ja kuna liiklusummikuid annab vältida praegustest ühistranspordiliikidest ehk ainult trammiga ja tegelikult vist siiski ainult metrooga, ei ole ka sellest hetkel suurt kasu. tipptunnil jõuan ma jala linna umbes sama kiiresti kui 16 bussiga.

h

No comments:

Post a Comment